Kontakt:
Naczelnik: Anna Juszczuk
ul. Nowogrodzka 43, pok. 214
tel. 22 443 94 34
faks 22 443 94 91
e-mail: srodmiescie.wob@um.warszawa.pl
Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Obrotu Nieruchomościami dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych ze zbyciem lokali mieszkalnych i garaży, położonych na obszarze dzielnicy, na rzecz ich najemców w trybie bezprzetargowym;
- prowadzenie spraw związanych ze zbyciem w drodze przetargu wolnych pod względem fizycznym i prawnym lokali mieszkalnych i użytkowych;
- prowadzenie spraw związanych ze zbyciem w drodze przetargu nieruchomości m.st. Warszawy położonych na obszarze dzielnicy zabudowanych budynkami, z których zostali wykwaterowani wszyscy lokatorzy;
- wskazywanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości do zbycia w trybie przetargu lub rokowań;
- koordynowanie przygotowań do zawarcia umów sprzedaży lokali i oddania gruntu w użytkowanie wieczyste;
- podejmowanie czynności związanych z udzielaniem bonifikat od ceny sprzedaży lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z żądaniem zwrotu bonifikaty udzielonej nabywcom lokali;
- podejmowanie czynności związanych z wyrażaniem zgody na wykreślenie hipoteki zabezpieczającej wierzytelności m.st. Warszawy w stosunku do nabywców lokali mieszkalnych i użytkowych;
- prowadzenie spraw mających na celu zmianę stawki procentowej opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego ułamkowej części gruntu związanej z własnością nieruchomości stanowiących lokale użytkowe;
- prowadzenie spraw związanych z korektą udziałów w nieruchomości wspólnej w budynkach wspólnot mieszkaniowych i zmianą umów sprzedaży lokali w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu w związku z ustanowieniem przez wspólnotę mieszkaniową odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i sprzedażą tego lokalu;
- podejmowanie czynności związanych z windykacją należności m.st. Warszawy w zakresie działania wydziału;
- wydawanie informacji w sprawie roszczeń zgłoszonych przez byłych właścicieli bądź ich następców prawnych w stosunku do nieruchomości m.st. Warszawy zabudowanych budynkami, w których lub planuje się sprzedaż lokali;
- udostępnianie informacji publicznej na wniosek.
Przyjmowaniem dokumentów oraz udzielaniem informacji w przedmiotowych sprawach zajmują się pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców - stanowiska nr 11 i 12, tel. 22 443 91 11, 22 443 91 12.
Opisy procedur z zakresu sprzedaży lokali użytkowych i garaży znajdują się na stronie internetowej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy: https://warszawa19115.pl/szukasz-informacji