Przyjmowaniem dokumentów oraz udzielaniem informacji w zakresie najmu komunalnych lokali mieszkalnych zajmują się pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców - stanowisko D, tel. 22 443 91 11, 22 43 91 12.
Szczegółowe opisy procedur z zakresu najmu komunalnych lokali mieszkalnych, a także wykazy podstawowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia poszczególnych spraw znajdują się na stronach internetowych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy: http://www.um.warszawa.pl/zalatw-sprawe-w-urzedzie/sprawy-urzedowe/40.
Najem komunalnych lokali mieszkalnych regulują przepisy ustawy z dnia 21.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 611) oraz przepisy prawa miejscowego - tj. uchwały nr XXIII/669/2019 Rady miasta stołecznego Warszawy w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu miasta stołecznego Warszawy w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu miasta stołecznego Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2019 r., poz. 14836 z późn. zm.).