Kontakt:
Naczelnik: Jolanta Domańska
ul. Mokotowska 55, pok. 2,
tel. 22 32 55 300,
faks 22 32 55 322
e-mail: srodmiescie.wwm@um.warszawa.pl
Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Wspólnot Mieszkaniowych dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:
- realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez m.st. Warszawa funkcji współwłaściciela nieruchomości wspólnych położonych na obszarze Dzielnicy, w których wyodrębniono własność poszczególnych lokali;
- reprezentowanie m.st. Warszawy we Wspólnotach Mieszkaniowych, jako właściciela lokali niewyodrębnionych;
- wykonywanie prawa głosu oraz innych czynności wynikających z ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2015 r. poz. 1892, z późn. zm.), w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
- składanie oświadczeń woli w sprawie zobowiązań finansowych w stosunku do nieruchomości wspólnych;
- podejmowanie działań mających na celu określenie sposobu zarządu nieruchomością wspólną, dokonania wyboru zarządu, powierzenia zarządu w formie aktu notarialnego oraz nadzór nad przekazaniem zarządzania;
- sprawowanie kontroli nad prawidłowością i zgodnością z prawem podejmowanych przez Wspólnoty Mieszkaniowe uchwał, monitorowanie ich realizacji oraz podejmowanie interwencji w przypadkach nieterminowej lub niewłaściwej realizacji uchwał;
- wnioskowanie o wystąpienie z pozwami przeciwko Wspólnotom Mieszkaniowym w przypadku, gdy podjęte uchwały są niezgodne z przepisami prawa lub z umową właścicieli albo naruszają zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w inny sposób naruszają interesy m.st. Warszawy;
- współdziałanie z Zakładem Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy w zakresie realizacji wzajemnych zobowiązań finansowych m.st. Warszawy i Wspólnot Mieszkaniowych;
- kontrola sposobu działania zarządów Wspólnot Mieszkaniowych oraz podejmowanie działań mających na celu wyeliminowanie stwierdzonych nieprawidłowości, a w szczególności kontrola prawidłowości sporządzenia rozliczeń finansowych i planów gospodarczych oraz podejmowanie interwencji w przypadku wystąpienia nieprawidłowości;
- wnioskowanie do zarządów Wspólnot Mieszkaniowych o podjęcie uchwał niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania oraz uwzględniających interesy m.st. Warszawy;
- prowadzenie ewidencji zarządców lub administratorów Wspólnot Mieszkaniowych w nieruchomościach wspólnych;
- monitorowanie procesów inwestycyjnych prowadzonych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, w szczególności w zakresie posiadania wymaganych przepisami zezwoleń właściwych organów administracyjnych.